Iestādē strādā speciālās
vājredzīgo un neredzīgo skolotājas:
Irina Puķe (gr.
„Varavīksne” un gr. „Bitīte”)
Iraīda Grigorjeva (gr. „Pīlīte” un gr. „Pasaciņa”)
Speciālais vājredzīgo un neredzīgo skolotājs ( jeb tiflopedagogs)- pedagogs, kurš risina problēmas, kas saistītas ar vājredzīgo un neredzīgu bērnu mācīšanu un audzināšanu.
Speciālās vājredzīgo un
neredzīgo skolotājas vada speciālās nodarbības:
·
Redzes uztveres
Attīstība
Speciālajās redzes korekcijas nodarbībās, kas attīsta redzes uztveri,
bērniem tiek attīstīta prasme racionāli izmantot traucēto redzi; saņemt ar tās
palīdzību informāciju par apkārtējo; attīsta domāšanas operācijas un izziņas
aktivitāti. Tas ļauj bērniem saņemt adekvātu priekšstatu par apkārtējo pasauli.
·
Orientēšanās apkārtnē
Nodarbībās, kurās notiek orientācija telpā, liela uzmanība tiek veltīta
vārdu saistības ievērošanai bērnu vidū, kas nozīmē priekšmetu telpisko īpašību
ar to juteklisko uztveri.
1.etaps –
orientācija "uz sevi”
2. etaps- orientācija "no sevis”
3.etaps
– priekšmetiski – telpisku būvju modelēšana
4.etaps
– apmācība orientēties telpā ar shēmu palīdzību
·
Sociāli sadzīves
orientēšanās
Speciālajās
korekcijas nodarbībās, kurās notiek sociāli – sadzīviskā orientēšanās, bērniem
attīstās savu sensoro iespēju apzināšanās, adekvāts pašvērtējums, prasme
patstāvīgi orientēties vienkāršākajās sadzīves
un sociālās situācijās. Turpmāk tas palīdzēs bērniem izvēlēties
sasniedzamu un sev interesantu darbību, realizēt savas iespējas, integrēties
sabiedrībā. |